achtergrond afbeelding met gras

Over mij

In 2008 heb ik, Laura Peeters, mijn diploma Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) behaald waarna ik als Sociaal Pedagogisch Medewerker in de jeugdzorg heb gewerkt. Hier begeleidde ik kinderen met autisme, ADHD, ontwikkelingsachterstanden en hechtingsproblemen. Dit deed ik voor de klas in het speciaal onderwijs en in de vorm van thuisbegeleiding.
Na drie jaar jeugdzorg ben ik gaan reizen door Australië, Azië en Zuid-Amerika. Dat was een heel avontuur! Door het reizen stap je van je alledaagse ritme af en raak je los van de automatische piloot. Daardoor ben je bewuster van jezelf en optimaal aanwezig in het moment. Deze ervaring wilde ik verder ontwikkelen en inzetten na mijn reis in het werkveld met kinderen!
Terug in Nederland ben ik daarom naast mijn werk weer gaan studeren. In 2014 heb ik de studie Mindfulness Voor Kinderen aan de Academie voor Mindful Teaching (AMT) afgerond (methode Eline Snel). Ook heb ik een opleiding Kinderyoga behaald begin 2015 en de opleiding tot trainer in de Gelukskoffer in november 2015.
Momenteel werk ik fulltime als freelancer en werk ik voor jeugdzorg Utrecht, op scholen en in gezinnen. Ik begeleid kinderen in de klas, en in de thuissituatie. Ik geef nog steeds kinderyoga, mindfulness en gelukskoffer op aanvraag.
Hiervoor heb ik met veel liefde op de Buitenschoolse Opvang (BSO) van het regulier onderwijs in Utrecht gewerkt. Ik voelde mij erg betrokken bij de kinderen en ouders op deze school. Tegenwoordig leven we steeds meer in een prestatiecultuur, dit is ook al vroeg te merken in ons onderwijssysteem. Ik denk dat kinderen er veel aan hebben als er meer wordt gefocust op HOE ze zich kunnen concentreren dan daadwerkelijk elke dag te horen te krijgen DAT ze zich moeten concentreren. Kinderen krijgen op jonge leeftijd al frustraties van prikkelverwerking, presteren en oordelen naar elkaar, iets waar wij als volwassen ook moeite mee hebben. Ik ben vorig jaar begonnen met een pilotgroep voor mindfulness lessen op de BSO. Ik merkte de enorme belangstelling en positieve reacties van ouders én kinderen.

Ik zou iedereen de kans willen geven deze lessen te volgen. Ik vind het mooi om kinderen te zien groeien in hun ontwikkeling en vooral te zien genieten van kind zijn. Dat geeft mij veel energie en voldoening en enthousiasme. Dit heeft mij gemotiveerd om nu ook op zelfstandige basis de mindfulness lessen aan te bieden, kinderyoga en de gelukskoffer-training te geven op de woensdag en de vrijdagmiddag na schooltijd. Ook ben ik in te huren voor ambulante begeleiding op basisscholen, 1 op 1 ondersteuning, coaching en pgb.